منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك

شكرا

أهلا وسهلا بك إلى منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

البوابةاليوميةالرئيسيةمكتبة الصورس .و .جالمجموعاتالتسجيلدخول

منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع :: عالم الأسرة والمجتمع - Family and community world :: الحياة الزوجية - Married life

صفحات الموضوعانتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
شاطر

الأربعاء فبراير 12, 2014 10:30 am
المشاركة رقم:
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: انا بقيت لا اتحمل العيشة مع عائلة زوجي

انا بقيت لا اتحمل العيشة مع عائلة زوجي

أنا وحدة بتحب الخير لكل الناس وقلبي أبيض عندي مشاكل في البيت إلي أنا ساكنة فيه مع زوجي و أمو وإخواتو المتزوجين ومعاهم ولدهم أولا مع مرات أ خوه إلي عندها بنت قد إبني عندهم سنتين وشوية بنتها أكبر من إبني ب 4شهور لما البنت تضرب إبني أنا مبقولش حاجة و إبني لما يضرب البنت أ مها بتقول ليه يضربها زي ما تكون بنتها بس الي منحقها تضرب ومش ممكن نفرقهم على بعض لإننى غرفتين جنب بعض دايما في نقاشات في الموضوع دا و نا مابقيتش مستحملة العيشة دي بس مافيش حل تاني و زوجي مش حيقدر يسكنا وحدنا لانو مدخولو مش كبير وتاني في أخت لو الكبيرة كانت ديما بتشكر فيا وبتقول بإنها تحبني مثل وحدة من بناتها بس في يوم جات وحدة أختها تانية من دولة تانية لمدة10 أيام وكانت معانا في البيت ولما جات أختها الاولى تشوفها قعدت معاها 3ايام معانا يوم مراحت لبيتها قالت لي اني انا مش كويسة نومت اختها في غرفتي و هي نومتها مع الاطفال وحجات كثيرة تانية تافهة واليوم جات للبيت عندنا لما روحت أ سلم عليها رفضت تسلم علي وروحت ونا معملتش معاها أي حاجة الي تخليها تعملني بشكل دا لما كانت معانا كانت فرحانة و لما رجعت بيتها وتكلمت معاها قالت إنها غاطت لما جات وحجات تافهة ولما بتجي تتكلم مع تانيين نسوتن إخوتها ونا مبتتكلمس معايا ربنا بيشوف كل حاجة

الموضوع الأصلي : انا بقيت لا اتحمل العيشة مع عائلة زوجي // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: مدام ميمى

توقيع : مدام ميمى

الأربعاء فبراير 12, 2014 1:07 pm
المشاركة رقم:
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: رد: انا بقيت لا اتحمل العيشة مع عائلة زوجي

الله يفرج عليك اختي و احمدي ربنا انو ما ساكنينش معاك
انسيهم واتهلاي فراسك او فولدك اما فيما يخص سلفتك فانتي
زيك زيها فالبيت شاركي معها الاحترام والوقار وخليها ل الله
و الله ينصرك على من عاداك

الموضوع الأصلي : انا بقيت لا اتحمل العيشة مع عائلة زوجي // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: صباح محمد احمد

توقيع : صباح محمد احمد

الأحد فبراير 16, 2014 11:40 am
المشاركة رقم:
عضو فضى
عضو فضى

اختي مافي بيت يخلومن المشاكل الاسريةاوالخلافات وانت ست العاقلين ربي يبارك لك في زوجك واولادك من حقك كزوجة ان يكن لك بيت مستقل عن اهله حاولي تكلمي معه في الموضوع ده لانك عاوزه الراحةوالاستقرارفي حياتك وخلي احدمن اهلك يكلمه ويقنعه بان يخرج بكم لبيت تاني منعاللمشاكل اوالخصام بين الاولاد وربي يهدي الجميع

الموضوع الأصلي : انا بقيت لا اتحمل العيشة مع عائلة زوجي // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: ام هانى

توقيع : ام هانى

الخميس يونيو 12, 2014 12:23 am
المشاركة رقم:
عضو مميز
عضو مميز

...تحية شكر وتقدير وليس مجاملة بل هو حق علينا جميعا ( أعضاء منتدى النور والظلمة )لك أختي المبدعة على هذا المجهود الرائع كلمات شكر ارسمها بالورود كلمة شكر لن توفيك حقك و لا اجد كلمات تليق بك فجزاك الله كل خير ....

اخيكم

عصام

الموضوع الأصلي : انا بقيت لا اتحمل العيشة مع عائلة زوجي // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: عصام بكار

توقيع : عصام بكار

المصدر: منتديات النور والظلمة

الخميس يونيو 12, 2014 10:14 am
المشاركة رقم:
مشرفة
مشرفة

موضوع قيم منك

الموضوع الأصلي : انا بقيت لا اتحمل العيشة مع عائلة زوجي // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: فاطمة الزهراء

توقيع : فاطمة الزهراء

صفحات الموضوعانتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

الــرد الســـريـع
..