منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك

شكرا

أهلا وسهلا بك إلى منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

البوابةاليوميةالرئيسيةمكتبة الصورس .و .جالمجموعاتالتسجيلدخول

منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع :: عالم الأسرة والمجتمع - Family and community world :: الحياة الزوجية - Married life

شاطر

الخميس مايو 22, 2014 11:52 am
المشاركة رقم:
مشرفة
مشرفة

مُساهمةموضوع: احب رجل اخر

احب رجل اخر

انا ابلغ من العمر 31 سنه ومتدينه جدا والحمد لله و متزوجه من 8 سنين ومن يوم ما تزوجت وعرفت ان زوجى عندة مشاكل فى المعاشرة الجنسيه وبعدها عرفت ان فى مشاكل فى الانجاب وكنت راضيه وبقول الحمد لله مع العلم انى تزوجت من غير موافقتى عشان ارضى اهلى بس وانا دلوقت اتعرفت على شاب اصغر منى بعشر سنين وبحبه جدا وهو كمان بيحبنى جدا ومش قدرين نبعد عن بعض وجوزى هو السبب لانه سيبنى قاعدة لوحدى ليل ونهار ولا حتى كلمه حلوة ولا بقا فى اهتمام اننا نسعى للانجاب كل الا يهمه انه يدينى فلوس اجيب الا نفسى فيه وبس وبصراحه انا بموت فى الاطفال اوى قولولى اعمل ايه بس بلاش تظلمونى او تجرحونى بكلمكم انا بصراحه نفسى اطلق ولو اراد الله ان نكون انا وحبيبي لينا نصيب ولو ماردش اعيش مع اهلى احسن من عشتى كدا انا تعبانه اوى دلونى

الموضوع الأصلي : احب رجل اخر // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: فاطمة الزهراء

توقيع : فاطمة الزهراء

الخميس مايو 22, 2014 2:43 pm
المشاركة رقم:
عضو برونزى
عضو برونزى

مُساهمةموضوع: رد: احب رجل اخر

احب رجل اخر

صدقنى والله العظيم من غير ما اجرحك بس الشاب ده مش هيخدك ابد انتى بتقولى عندك 31 سنة يعنى هو عندو 21 سنة لو ابنك هتردى يخود واحدة فى سنك اتقى الله وسيبى الشاب لوحده فى سنوه فوقى من اللى انتى فيها وصدقنى ساعات الاطفال بيكونه شر لااهلهم احمدى ربنا انت احسن من غيرك كفاية انك بتقولى مش مخلنى نقصنى حاجة ام لو مش فرقة معاكى المعاملة الكويسة والفلوس اطلاقى واتجوزى اللى ينسبك وعلى فكرة انا معايا الاولااد والفلوس وجوزى مطلع عين اهلى محديش بيخود كل حاجة

الموضوع الأصلي : احب رجل اخر // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: مدام صفاء

توقيع : مدام صفاء

الخميس مايو 22, 2014 3:46 pm
المشاركة رقم:
عضو مميز
عضو مميز

احب رجل اخر

شكرا لك على تعبك وجهودك المبذوله ومساهماتك الرائعه للمنتدى

الموضوع الأصلي : احب رجل اخر // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: عصام بكار

توقيع : عصام بكار

المصدر: منتديات النور والظلمة

الجمعة مايو 23, 2014 11:04 am
المشاركة رقم:
مديرة الموقع
مديرة الموقع

احب رجل اخر

الى الاخت المتزوجة وتعلم أن زوجها لايقدر على المعاشرة الزوجية من اول يوم وتحب الاطفال وتعلم جيدا من ان زوجها لاينجب وتستمر معة 8 سنوات وتزوجتية لارضاء اهلك بدون موافقتك فهذا الجواز باطل من البداية لزواجك دون رضا منك فلماذا لم ترفضى من البداية الزفاف الية مهما كلفك ذلك من غضب الاهل عليكى وكان عمرك فى هذا الوقت 22 عاما الا رغبة منك للحصول على المال فهو من ميسور الحال وليس بخيلا يعنى جوازة مبنية على الطمع من الاهل ومنكى وبعد مرور 8 سنوات على زواجك وانتى الان تبلغين من العمر 31 عاما لم تطلبى الطلاق منة للضرر النفسى وحبك للاولاد وهو لاينجب ولا يعاشرك كيف استحملتى كل هذا وبقربك رجل نائما بجوارك فكيف كنتى تقضى أحتياجك لأشباع الغريزة الجنسية لمدة 8 سنوات والأن تحبين شاب يبلغ من العمر21 عاما واصغر منك ب 10 سنوات فهل مارستما الجنس سويا لتتعلقى بة اقول لك اتقى الله ولا تلقى باللوم على زوجك الذى اغدق عليكى بكل ماتطلبينة بانة السبب لعدم وجودة بالبيت ليل نهار وانة لايلفظ بكلام معسول لك ان الحب ليس كلمات تقال ولكنة افعال تعبر عن هذا الحب انتى اجرمتى فى حق زوجك وحق نفسك وان هذا الشاب سياخذ منك كل شيئ من جنس ومال الى ان يشبع فيهرب منك ومن سيسمح لة بالزواج بك لفارق السن اصحى وفوقى لنفسك ولا تدنسى ثوب زوجك وسمعتة بين الناس وخافى على نفسك وعلى اسرتك من الفضيحة فقبل ان تدنسى زوجك اطلبى منة الطلاق لانك لا تستطعين ان تعيشى محرومة من الجنس والاولاد فهو انسان كريم سيفعل ماتطلبينة وسوف تندمين بعد الوقوع فى الرزيلة واكتشاف ماتفعلية ربنا يهدى كل عاصى

الموضوع الأصلي : احب رجل اخر // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: هدى محمد

توقيع : هدى محمد

الــرد الســـريـع
..