منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك

شكرا

أهلا وسهلا بك إلى منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

البوابةاليوميةالرئيسيةمكتبة الصورس .و .جالمجموعاتالتسجيلدخول

منتدى نور الحياة -- الموقع الان للبيع :: عالم الأسرة والمجتمع - Family and community world :: الحياة الزوجية - Married life

شاطر

الخميس يونيو 12, 2014 10:28 am
المشاركة رقم:
مشرفة
مشرفة

مُساهمةموضوع: متخيله نفسي مع خطيبي ليلة الدخله خالص

متخيله نفسي مع خطيبي ليلة الدخله خالص

حاجه مضايقاني أوي ، وهي إني مش متخيله ان خطيبي ممكن يكون جوزي – طبعا جمله غريب – بس بجد والله حاسه ان آخرنا خطوبه أصل أنا مش بحبه يعني الحب إللي هو بقى بيوحشني وبتاع لا هو بالنسبالي حد كويس وبيحبني انما انا الصراحه مش حاسه اني بحبه زي المخطوبين كدا هو أنا بس مخطوباله علشان زي ماقلت هو بيحبني وهو حد كويس وكدا …………. إنما مش متخيله نفسي معاه خالص ، بفكر ف الموضوع دا كتير أوي لدرجة اني بوصل كتير لقرار اني اسيبه ، علشان دايما بسمع ان مهم اوي تكون البنت متخيله نفسها مع خطيبها دا ، علشان دا جواز مش صحوبيه ………. والله ماعارفه اعمل ايه بس غصب عني والله فعلا مش قادره أتخيل ،،،،،،، دا لحد دلوقتي تعاملنا مع بعض عاااادي جدا مش بقدر اقول حتى كلمة ياحبيبي مش حاساها ،،،، حاسه طول الوقت انه مجرد انسان كويس وبيحبني انما احساسي انا مفييش ،،،، وكمان بزهق لو قالي اي كلمه رومانسيه مش بياكل معايا الكلام يعني ،،،،،،،، بقول امال هعمل ايه ف ليلة الدخله دي مش قادره اتخيلها ياناس – مش خوف منها لا – دا زي ماوضحت كدا مش متخيله الشخص دا جووزي ،، اتعامل معاه تعامل العادي دا اه اتجوزه لا ،،،،،،،،، و صليت استخاره كتير والاحساس دا معايا غصب عني ،، مش عارفه احس بالانسان دا ،،، بس هو صعبان عليا ، احنا بقالنا مخطوبين حوالي 9 شهور ،،،، انا مضايقه اوي من الاحساس دا وكمان مش حاسه ان انا عاوزه نعملوا الفرح بقى وكدا ،،، أنا مش فرحانه أصلا وحاسه ان انا مش مستقره وزهقت من نفسي علشان لحد دلوقتي مخطوبه وخلاص والوقت بيعدي ومش عارفه اخرتها معايا ايه …….. نفسي أرتاح بقى ،،،،،،، و صراحه خايفه اسيبه برضو – بقول لنفسي وانا اضمن اللي يجيلي بعده منين وهحبه ولا برضو هفضل كدا – مش عارفه ،،،،،،، على فكره أنا قلبي مش قفل أوي كدا ، أنا كنت بحب واحد قبل كدا بس محصلش نصيب بس دلوقتي الحمد لله مبقتش افكر فيه أيقنت انها مسألة نصيب بقى وكدا – عاوزه أوضح إن أنا بعرف احب برضو وأحس بإللي أدامي …………………. فكروا بقى كدا وقولولي أعمل إيه ، وإللي عندها مشكله شبه مشكلتي كدا أو مرت بحاجه زي دي تقول …. علشان بس استفيد منها ……………………آسفه طولت عليكو …………….. شكرااااااااااااا

الموضوع الأصلي : متخيله نفسي مع خطيبي ليلة الدخله خالص // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: فاطمة الزهراء

توقيع : فاطمة الزهراء

الخميس يونيو 12, 2014 9:38 pm
المشاركة رقم:
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: متخيله نفسي مع خطيبي ليلة الدخله خالص

بصي يا حبيبتي انا زيك بالظبط الانسان اللي معايا بيحبني جدا وبيتمنالي الرضا ارضي الحمدلله وبيحترمني وبيقدر اهلي وعملي مخطوبه بقالي 7شهور مفيش حاجه من ناحيتي ليه وارتباطنا تقليدي بس بحاول احسسه اني الانسان الوحيد اللي مالي عيني رغم اني مش بحبه بس بشوف هو بيعمل ايه عشاني وبيحاول يرضيني ازاي وبالتالي بتعود عليه انا برضو بفكر في العلاقه معاه ازاي وانا مش بحبه لكن بعمل حاجه احسن بفكر هيدلعني ازاي بعد الجواز ويسعدني ازاي وده اللي هوه بيحكيلي عليه دلوقتي وبدات اقتنع ان الحب هايجي بعد الجواز رغم اني ضد كده خالص واني كان نفسي اتجوز عن حب لكن التجربه اللي مرات بيها في حبي الاول اني متخدعش في الشكل والمظهر تاني ممكن يكوون وراهم اسوب وحش ومعامله وحشه او شخصيه ضعيفه لكن خطيبي انسان محترم ومتدين ومكافح وخلوق ولاسجاره ولا بنات والحمد لله

الموضوع الأصلي : متخيله نفسي مع خطيبي ليلة الدخله خالص // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: Emna Et Faten Laouini

توقيع : Emna Et Faten Laouini

الخميس يونيو 12, 2014 9:54 pm
المشاركة رقم:
عضو مميز
عضو مميز

..تحية شكر وتقدير وليس مجاملة بل هو حق علينا جميعا ( أعضاء منتدى النور والظلمة )لك أختي المبدعة على هذا المجهود الرائع كلمات شكر ارسمها بالورود كلمة شكر لن توفيك حقك و لا اجد كلمات تليق بك فجزاك الله كل خير ....

اخيكم
عصام

الموضوع الأصلي : متخيله نفسي مع خطيبي ليلة الدخله خالص // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: عصام بكار

توقيع : عصام بكار

المصدر: منتديات النور والظلمة

الجمعة يوليو 11, 2014 12:21 pm
المشاركة رقم:
مديرة الموقع
مديرة الموقع

يدوم عطائك وتالقك وابداعك
تحياتى لشخصك الكريم
دمت بكل الخير
فيض ودى

الموضوع الأصلي : متخيله نفسي مع خطيبي ليلة الدخله خالص // المصدر : موقع تور الحياة // الكاتب: علا المصرى

توقيع : علا المصرى

المصدر: منتديات النور والظلمة

ان مرت الأيام ولم ترونـي
فهذه مواضيعي فتـذكرونــي
وان غبت يوما ولم تجدونـي
ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونــي
ان طال غيابـي عنكـم دون عـودة
اكون وقتهـا بحـاجة للدعـاء فادعـولــي

الــرد الســـريـع
..